Buyer national id
Hola,
Empezamos a ver en los datos de envío de los pedido que se facilitaba el Buyer national id del cliente desde el 14 de mayo 2025. Este dato es un requisito obligatorio para que el pedido pase la aduana de la nueva regulación de correo electrónico de MX que entró en vigor el 1 enero 2025.
De repente, desde el 13 de junio ya no facilitan ese dato en los datos del envío de los pedidos.
Nosotros somos un vendedor de España, ¿os está pasando lo mismo? Amazon se limita a responder que si no está el dato es porque el cliente no lo ha facilitado, osea según ellos ningún cliente lo ha facilitado pero en todos los pedidos recibidos en el último mes sí lo han hecho. Me resulta muy desconcertante su respuesta.
Buyer national id
Hola,
Empezamos a ver en los datos de envío de los pedido que se facilitaba el Buyer national id del cliente desde el 14 de mayo 2025. Este dato es un requisito obligatorio para que el pedido pase la aduana de la nueva regulación de correo electrónico de MX que entró en vigor el 1 enero 2025.
De repente, desde el 13 de junio ya no facilitan ese dato en los datos del envío de los pedidos.
Nosotros somos un vendedor de España, ¿os está pasando lo mismo? Amazon se limita a responder que si no está el dato es porque el cliente no lo ha facilitado, osea según ellos ningún cliente lo ha facilitado pero en todos los pedidos recibidos en el último mes sí lo han hecho. Me resulta muy desconcertante su respuesta.
4 respostas
JiAlex_Amazon
@Seller_kUwvoJwXi0Vic
Dándole seguimiento a su publicación. Entiendo acerca de la situación, ¿Me podrías brindar por favor el caso creado con nuestro equipo de Atención al vendedor? Para poder revisar y así brindarte asistencia.
-JiAlex
Seller_59lDx4vRS4LXZ
Hi there, we're a seller from Germany and have the same problem. Before the shipping we need the Tax or national ID from our customers for the mexican customs office. I wonder if it has something to do with a specific API role to get these data, but unfortunately noone yet was able to give me a working solution (case 17923815131).
JiAlex_Amazon
@Seller_59lDx4vRS4LXZ
We have a look at the case resolution and confirm with internal team, path to follow for the orders that are not showing info will be:
- Using the buyer-seller messaging system to request the tax ID information from your customers before shipping.
- Including a note during checkout that clearly states the tax ID requirement for Mexican shipments.
- If you're using a third-party application from the Selling Partner App Store to manage your orders, please contact your application's support team directly, as they may have additional solutions for collecting this information.
If you need assistance, don’t hesitate to reach out to our support channel.
Regards,
JiAlex
Seller_59lDx4vRS4LXZ
Dear JiAlex,
unfortuantely, your answer is no working option.
First: Writing messages to all customers will surely and very soon follow in a restriction to not iniatiate customer contact from Amazon. So we cannot write to each customer (automatically). Furthermore, from the message responses we cannot transfer the tax ID to our customer data. This can also not be done by hand. Additionally, with this process we will not receive all tax IDs, as customers don't read/receive or anyway answer these messages.
Second: I wonder what you mean with including a note "during checkout". The checkout is running on Amazon, how can we add a note to that process - and receive relevant data back via API?!
Third: we don't use a third-party application, and anyway, if we would - the tax ID data is not available anywhere, so how should a third-party application collect unavailable data?
Please follow up, we need the tax IDs from the customers before the shipping, with the order collections reports! We have lots of problems with the shipments being on hold in customs, destroying our delivery on time rate.