estado da minha conta
eu não compreendo o porque minha conta está em risco de desativação..disseram que está mais de 1 por cento de problemas,,, mas não consigo saber o real problema, não recebi nenhum produto devolvido com defeitos e nenhuma reclamação em aberto de cliente. podem me ajudar?, não sei o que faço para resolver. grata
estado da minha conta
eu não compreendo o porque minha conta está em risco de desativação..disseram que está mais de 1 por cento de problemas,,, mas não consigo saber o real problema, não recebi nenhum produto devolvido com defeitos e nenhuma reclamação em aberto de cliente. podem me ajudar?, não sei o que faço para resolver. grata
2 respostas
Seller_R7i5fWJwz0oSY
acesse o site do lado direito das palavras "amazon seller central" vc irá visualizar tres traços, clique nele e vc terá acesso ao menu, depois escolha a opção "desempenho" e depois "estado da conta" onde irá visualizar os possíveis problema que está gerando esse risco.
Emet_Amazon
Hello @Seller_yKZ0FM8OroLKi,
Thank you for posting your concerns with the account being at risk.
As you mentioned there seem to have been a concern with the target of 1% being exceeded. This would indicate a concern with the order defect rate calculation as the target here is 1%.
Here @Seller_R7i5fWJwz0oSY, advised on reviewing the account health page in seller central. On this page you can select the order defect rate tab to see where the concerns were coming from.
I would encourage you to review this section and verify what the customer concern was with the order. These will typically appear as feedback, an a-z claim, or a chargeback. If you can identify the reason for the concern, you are welcome to post it here for advice on next steps should you need them.
I have also passed your concerns to the appropriate teams who may attempt to reach you by phone to discuss your account related concerns.
The forums community and I are here to support you. Please let us know how we can help you from this point forward.
Emet.